Trening & idrett

Trening på fitvibe har revolusjonert treningsmarkedet. Fitvibe er effektivt, sikkert og anvendelig, og brukes både av amatører og profesjonell idrettsutøvere.

 
Med fitvibe oppnår du:
  • Økt styrke
  • Økt forbrenning
  • Bedre fleksibilitet
  • Rask rehabilitering
  • Økt blodsirkulasjon
  • Rask restitusjon

Kjente idrettsutøvere og idrettsklubber som trener på fitvibe:

Manchester United, Panathinaikos og mange andre kjente idrettsklubber har implementert fitvibe i deres treningsprogram. Klubbene lar bl.a. skadede spillere rehabilitere seg på vibrasjonsplaten, slik at de blir friskere fortere. Eller til å trene opp spesifike svakheter som f.eks. dårlig eksplosivitet eller fleksibilitet. 

Sven Nys, verdensmester i Cyclo-Cross, bygger sine muskler i off-sesongen med fitvibe. I konkurranse-sesongen benytter han fitvibe til uttøying og for å forkorte etterhentingstiden.

Restitusjon

Fitvibe reduserer etterhentings-tiden til én dag!

Med tradisjonell trening er det vanlig med en hvileperiode opptil 2 dager mellom hver økt. Med fitvibe blir denne etterhentingsperioden redusert til en dag p.g.a. bl.a. økt blodsirkulasjon.

Trening på fitvibe er altså ikke bare mer effektivt; du kan også trene oftere. For idrettstøvere betyr dette et betydelig forsprang i forhold til andre.

 

Bevegelighet og fleksibilitet 

Beveg deg slik du alltid har ønsket med fitvibe!

God bevegelighet gir utrolig mange fordeler i hverdagen. Fitvibe har en rekke effekter som direkte og indirekte gir deg bedre bevegelighet.

Med fitvibe oppnår du:

  • Opptil 95% stimulering av muskelfibrene. Dette gjør at musklene får muligheten til å nå sin fulle bevegelse.
  • Økt styrke - både dynamisk og eksplosiv. Dynamisk styrke er ofte knyttet til lang muskulatur, og eksplosiv muskulatur er ofte knyttet til kort. Når styrken utvikler seg i begge typer, gir dette full bevegelighet!
  • Betydelig mindre belastning på ledd, fester og sener. Dette gir bedre bevegelighet, siden det ikke gjør vondt å bevege seg når alle deler fungerer som de skal.
  • Økt blodsirkulasjonen. Det er et velkjent fenomen at man får bedre bevegelse etter en oppvarming. Dette er mest fordi blodsirkulasjonen kommer igang, slik at du blir varm. Derfor gir en god blodsirkulasjon en bedre bevegelighet!
  • Økt bentetthet og sterkere benvev. Kroppen beveger seg med hjelp av skjelettet, og derfor vil et sterkt benvev føre til at kroppen tåler en større bevegelighet.